مواد غذایی فوق العاده فرآوری شده با افزایش خطر ابتلا به سرطان ارتباط دارند

16 فوریه 2018- تحقیقات جدید محققان فرانسوی نشان داد مصرف غذاهای فوق العاده فرآوری شده با افزایش خطر ابتلا به سرطان مرتبط است.
به افراد مبتلا به دیابت توصیه می شود که به دلایل مختلف از مصرف غذاهای فرآوری شده پرهیز کنند. این نوع مواد غذایی نه تنها ارزش تغذیه ای ندارند، بلکه عدم اطمینان در مورد مواد تشکیل دهنده ی آنها می تواند تاثیرات غیر قابل پیش بینی بر قند خون داشته باشد. همچنین به طور مرتب ارتباط مصرف غذاهای فرآوری شده با سرطان اعلام می شود.
با توجه به این یافته های جدید، محققان بر این نکته تاکید کردند که نتایج آنها نمی تواند مواد غذایی فرآوری شده را علت بروز سرطان معرفی کند.
در این مطالعه غذاهای "فوق العاده فرآوری شده" از جمله ناگت مرغ و کیک هایی که در کارخانجات با مواد تشکیل دهنده ی ناشناخته، برای رستوران های محلی تولید می شوند، مورد بررسی قرار گرفت.
محققان دانشگاه Sorbonne Paris Cite از طریق نظرسنجی مواد غذایی، آنچه را که افراد شرکت کننده (105 هزار نفر) در طی 24 ساعت استفاده می کردند، بررسی نمودند.پس از آن شرکت کنندگان به طور متوسط به مدت 5 سال ​​تحت نظارت قرار گرفتند.
نتایج نشان داد افزایش 10 درصدی غذاهای فوق العاده فرآوری شده در رژیم غذایی با افزایش 12 درصدی سرطان ها همراه است.
محققان گفتند: این نتایج نشان می دهد که افزایش شدید مصرف غذاهای فوق العاده فرآوری شده می تواند در دهه های آینده باعث افزایش بار سرطان شود.
با این حال، آنها افزودند: این نتایج باید توسط مطالعات دیگر در مقیاس بزرگ تر تأیید شود تا مکانیزمهای این ارتباط مشخص گردد.
محققان بر این باورند که زندگی سالم و خوردن یک رژیم غذایی متعادل برای کاهش خطر ابتلا به سرطان ضروری است و در حالی که غذاهای فرآوری شده همچنان با ابتلا به سرطان ارتباط دارد، عوامل دیگری نیز وجود دارد که ممکن است این یافته ها رو به چالش کشانده باشند. به عنوان مثال، شرکت کنندگانی که در معرض خطر بیشتری برای سرطان قرار دارند، همچنین بیشتر احتمال دارد سیگاری باشند و کالری بیشتری در مجموع مصرف کنند.
<span title="Professor Linda Bauld, Cancer Research UK's prevention expert, said: " it's="" already="" known="" that="" eating="" a="" lot="" of="" these="" foods="" can="" lead="" to="" weight="" gain,="" and="" being="" overweight="" or="" obese="" also="" increase="" your="" risk="" cancer,="" so="" hard="" disentangle="" the="" effects="" of"="">پروفسور Linda Bauld، کارشناس پیشگیری از سرطان در مرکز تحقیقات سرطان انگلستان، گفت: تحقیقات پیشین نشان داده است که خوردن بسیاری از این غذاها می تواند منجر به افزایش وزن شود و اضافه وزن یا چاقی نیز خطر ابتلا به سرطان را افزایش می دهد، بنابراین مجزا نمودن اثرات <span title="diet and weight." "="">رژیم غذایی و وزن بسیار دشوار است. یافته های این تحقیق به صورت آنلاین در مجله ی BMJ منتشر شده است.

منبع:

https://www.diabetes.co.uk/news/2018/feb/ultra-processed-food-linked-to-increased-cancer-risk-94239653.html